|
کد مطلب: 119910
افزايش قبوض همراه اول به دليل بستههاي اينترنتي
تاریخ انتشار : 1393/10/03 08:18:32 نمایش : 1283
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي اعلام کرد: افزايش قبضهاي تلفن همراه فقط مربوط به مشترکاني است که از بستههاي هوشمند اينترنت استفاده کردهاند.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آبان ماه امسال در حالي سپري شد که برخي مشترکان همراه اول نسبت به صورتحسابهاي با مبلغ پرداختي بسيار بالا مواجه شدند و سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات شاهد ثبت گزارشات متعددي در اين زمينه و درخواست پيگيري موضوع بود.
اوايل آبان ماه شرکت ارتباطات سيار اعلام کرد که "به منظور توسعه شبکه اينترنت، از شنبه سوم آبان ماه دسترسي به اينترنت همراه اول فقط از طريق تنظيمات HTTP امکانپذير است و WAPUserها ديگر پشتيباني نميشوند"، دقيقا در همين زمان وقفه بلندي در سيستمهاي اين اپراتور ايجاد شد به نحويکه برخي سرويسها در قالب پيامک و کدهاي دستوري از کار افتاد.
برخي مشترکان در اين زمان اقدام به رويت صورتحساب کرده و از ميزان هزينههاي قيد شده ابراز متعجب شدند زيرا معتقد بودند که محال است به اين اندازه از موبايل استفاده کرده باشند.
اما وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال که "چرا قبوض همراه اول با ارقام نجومي روبرو شده است؟"، گفت که احتمالا اينترنت اين دسته از مشترکان فعال بوده و با توجه به اينکه اپليکيشنهاي متعددي در گوشيها وجود دارد که بدون اجازه از کاربران اقدام به بروزرساني ميشود، هزينه آنها بر مبناي اينترنت آزاد محاسبه شده است.
در حاليکه معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نظر ديگري داشت و عنوان کرد که ممکن است در برخي قبوض صادر شده مشترکان همراه اول به دليل نقص فني در سيستم اين اپراتور، اعداد و ارقامي لحاظ شده باشد که با واقعيت مغايرت داشته باشد.
عميديان همچنين گفت: اگر مشترکي احساس ميکند که ارقام صورتحسابش بسيار بالاست ميتواند اين موضوع را از طريق سامانه همراه اول پيگيري کند و در صورتيکه شکايت وي به نتيجه نرسيد، با سامانه ارتباط مردمي ۱۹۵ وزارت ارتباطات تماس بگيرد و موضوع را جهت بررسي اطلاع دهد.
حال معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات پاي در گود گذاشته و پرده از اين موضوع برداشته است.
غلامرضا داداشزاده درباره چنين اتفاقي در شبکه اپراتور اول ارتباطي گفت: به دليل ارتقاء سيستم خدمات مشتريان و صورتحسابگيري همراه اول، در ابتداي آبان ماه در پذيرش يا عدم پذيرش درخواستهاي تمديد يا فعالسازي بستههاي هوشمند اينترنت برخي از مشترکان دائمي، اختلال ايجاد و هزينه اينترنت با نرخ آزاد براي آنها محاسبه شده است.
وي درباره نحوه رفع اين مشکل از سوي مشترکان يادآور شد: آن دسته از مشترکاني که در بازه زماني دو ماه گذشته از بستههاي اينترنت هوشمند استفاده کردهاند اما هزينه استفاده از اينترنت آزاد براي آنها درج شده ميتوانند براي بررسي و رفع مشکل خود با مرکز ۹۹۹۰ تماس گرفته يا به مراکز امور مشترکان همراه اول مراجعه کنند.
کد مطلب:590 پ
|
شهرستان فارسان در یک نگاه |
|
خبرنگار افتخاري |
|
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html
|
|
|